top of page

BLOG

Case study: Van der Valk & De Groot

Bijgewerkt op: 14 jan. 2021


“Bij Vandervalk+degroot willen we al acht jaar lang ons tijdregistratieproces volledig automatiseren, maar het juiste product was simpelweg niet verkrijgbaar op de markt”, aldus de CEO van Vandervalk+degroot John Witkamp.


Vandervalk+degroot is marktleider in Nederland en België op het gebied van rioleringsbeheer en rioolonderhoud. De organisatie heeft circa 250 buitendienstmedewerkers die in het verleden allemaal dagelijks hun gewerkte uren noteerden op een papieren urenstaat, die ze vervolgens allemaal inleverden bij de binnendienst die de uren vervolgens overtypte in het tijdregistratiesysteem. “Op zich zijn zij daar erg geroutineerd in, maar het bleef elke dag weer een enorm karwei”, vertelt Arnold van Klaveren, bedrijfsleider en eindverantwoordelijke voor het tijdregistratieproces. “Voor ons is belangrijk, dat niet alleen de uren volledig automatisch geregistreerd zouden worden, maar dat ook meteen duidelijk is bij welke klant gewerkt is, welk voertuig de medewerker op dat moment gebruikt heeft en welke ritten tussendoor zijn gemaakt. Daarnaast is het voor ons belangrijk, dat de mensen zelf controle blijven houden over de geregistreerde uren. In de tijdlijn in de Salvo-app kunnen onze mensen realtime zien wat er geregistreerd is en kunnen ze daar eigen activiteiten en ook nog opmerkingen aan toevoegen. Daardoor krijgen wij als organisatie een correct én compleet beeld van de tijdsbesteding van onze medewerkers. Een bijkomend voordeel is dat Salvo ook de smartphones en het systeembeheer op de smartphones geleverd hebben. Daarnaast heeft Salvo onze ICT-afdeling hierin getraind en de implementatie in de buitendienst op professionele wijze ondersteund”.


Wat doet Salvo voor Vandervalk+degroot.

Salvo Time Tracking Solutions introduceert bij Vandervalk+degroot een automatische tijdregistratie-oplossing. Deze oplossing bestaat uit een combinatie van de Salvo tracking-app, een moderne cloud backend, Internet of Things sensoren en geofencing. Door implementatie van deze oplossing digitaliseren we niet alleen de papieren tijdregistratie, maar laten we de daadwerkelijke registratie automatisch door het systeem doen. Dus geen mensenwerk meer, maar efficiënte registratie door het systeem van Salvo. Dat scheelt tijd en dus geld. Veel geld.


Leo van der Valk, CFO, sluit af: “We realiseren met deze automatisering, onder andere een aanzienlijke verbetering in kwaliteit en efficiency op onze administratieve en financiële processen door het wegvallen van het opmaken, inleveren, inzamelen en overtypen van handgeschreven formulieren en het real-time inzicht in de voortgang in kosten bij lopende projecten. Door deze verbeterslag verwachten we een aanzienlijke, structurele kostenbesparing te realiseren. Zo zijn we klaar voor de toekomst en zijn we klaar voor de groei die we de komende jaren voor ons bedrijf beoogd hebben.”


Wilt u meer weten over de mogelijkheden van automatische tijdregistratie voor uw bedrijf? Maak dan hier een belafspraak:



Copyright Salvo 2020

bottom of page